Saturday 23 March 2013

Rezeki Allah SWT Itu Sangat Luas

Asalamualaikum Semua ,

Korang semua sihat tak? Aku baru je hampir sembuh dari sakit gigi beberapa hari yang lepas.. benar la apa yang orang kata sakit gigi boleh bawak ke demam.... sungguh kurasakannnn.....ohhwooooo... mengigil-gigil tahan sakit..

dan

sebenarnya aku tak pergi klinik gigi sebab TAKUT  aka ADA PENGALAMAN BURUK dengan Dr. GiGi  hehehehehe itu pasal tahan sakit tahan sampai Guling- guling..

HAHAHAHAHAHAHA ---------> GELAKKAN DIRI SENDIRI.. hehe :)

ok.. Enough.. Cik Puan Fairous... kembali ke title kita...Rezeki Allah SWT Itu Sangat Luas...
Sebenarnya buat masa sekarang ni aku bekerja di salah sebuah sektor awam secara kontrak di Shah Alam , Selangor . Nak kata aku kaya atau bahasa bombastiknya kaya raya meraya dengan gaji aku tak juga lepas la, untuk perbelanjaan aku.  Suami aku pulak bekerja di Muar, Johor. Kami tinggal dengan famili masing-masing.

Kontrak aku akan tamat secara rasminya bila Dewan Negeri Selangor di bubarkan  atau pilihanraya diadakan di negeri selangor. Untuk makluman semua aku kawin bulan 4 tahun lepas. Kita orang hidup berjauhan sebab menunggu PRU 13 yang kejap kata dah dekat  pastu tak jadi. Aku pun tunggu punya tunggu tunggu sampai dah letih dah nie..( penat wei wei)  pejam celik-pejam celik dah nak hampir setahun duduk jauh akibat tunggu PRU 13 yang tak kunjung tiba. huhuhuhu. 

Maka , kini la tiba masanya PRU13 bakal diadakan. Aku buat keputusan untuk mengikut suami aku bekerja Muar Johor atas permintaan dia... TAPI.. ramai pulak yang tanya aku.. orang lain pindah dari kampung ke bandar... aku terbalik pulak. Soalan lazim, nanti nak kerja apa? nanti nak makan apa kat sana? nanti kan susah kat sana.. bla bla bla..

Jadi ini jawapan aku :

Selagi kita ini umat islam yang berpegang kepada ajaran agama dan mendapat rahmat dari ALLAH SWT kita tak akan berlapar ada rezeki untuk kita , cuma kena usaha dengan betul pastu doa dan tawakal ... sebab Allah SWT itu maha pengasih dan Penyanyang dan Dia Maha mengatahui apa yang terbaik buat hamba nya . Tak lupa dia juga yang memegang rezeki bagi hambanya. So kepada sesiapa yang risau keadaan aku kat sana dont Worry ok it will be alright! :)

Aku cari doa-doa yang boleh diamalkan untuk di tambahkan rezeki dari Allah SWT.


                                                            Jom berdoa sama-sama :)




Aku harap aku tak berputus asa dan cuba sesuaikan diri dengan persekitaran baru kelak . Amin Yarabbalamin.. Doakan aku jugak oke.






 Senyum  :)   

Asalamualaikum 
 bye- bye  
fairousshukor 

No comments:

Post a Comment